W ramach nawiązanej współpracy pedagoga naszej szkoły z Projektorem Rzeszów, czyli
wolontariuszami – studentami różnych uczelni rzeszowskich oraz innych miast Polski,
w dniu wczorajszym tj. 29 kwietnia odbyły się w naszej szkole ProLekcje. Spotkanie uczniów
klas VA i VIB ze studentkami Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Akademii Ekonomicznej
w Katowicach dotyczyło między innymi pracy warsztatowej w zakresie cyber-bezpieczeństwa
oraz zjawisk istniejących w Internecie. Podczas zajęć towarzyszyli dzieciom również
nauczyciele, w tym nauczyciel wspomagający, p. J. Mach.
Celem projektu ProLekcje jest stworzenie dzieciom przestrzeni do nauki opartej
na dociekaniu, czyli zadawaniu pytań i eksploracji tematu, aby mogły poznawać i badać nowe
obszary.
Projekt realizowany jest zgodnie z metodą “Uczysz się od dziecka”, która opiera się
na nauczaniu przez dociekanie, czyli “Inquiry-based learning”*. Zgodnie z założeniem,
że ciekawość jest bodźcem do myślenia, nauczanie oparte na dociekaniu ma na celu
przyciągnięcie uwagi dzieci. Dzięki temu wolontariusze i wolontariuszki nie tylko przekazują
dzieciom wiedzę, ale pozwalają im ją zrozumieć i przyswoić.
Dziękujemy serdecznie przybyłym do naszej szkoły Studentom za zaangażowanie
i rozbudzanie ciekawości dzieci. Oczekujemy już z niecierpliwością na kolejnych gości,
którzy przybędą do naszej szkoły 30 maja.
Aleksandra Śliwa













