Wykorzystanie druku 3D to sposób na innowacyjne lekcje z informatyki w naszej szkole. Tematy zajęć dotyczące samodzielnego projektowania i modelowania 3D realizowane są we wszystkich klasach, oczywiście z uwzględnieniem stopnia trudności do wieku uczniów.
W ramach ćwiczeń uczniowie samodzielnie projektują zadany model w aplikacji Tinkercad, a następnie mają możliwość poznać podstawowe zasady działania drukarki 3D podczas wydruku wykonanego modelu.
Oprócz umiejętności praktycznych modelowania w trzech wymiarach, uczniowie zdobywają doświadczenia w zakresie geometrii przestrzennej i rozwijają wiedzę na temat figur geometrycznych.
Szkoła posiada drukarki 3D zgodnie z wymaganiami programu Laboratoria Przyszłości, i wykorzystuje zakupiony w ramach dofinansowania sprzęt do druku 3D w edukacji.
Zadania związane z modelowania i drukiem 3D, są realizowanie w ramach lekcji informatyki oraz na dodatkowych zajęciach rozwijających i w ramach robotyki.
Przyszli inżynierowie projektowania przestrzennego modelowali m.in. pionka szachowego, breloki do kluczy i numerki na drzwi do poszczególnych klas oraz tabliczki informacyjne na wejście do sekretariatu i dyrekcji.
Miron Czarniecki